חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנית המשכיות עסקית

המשכיות עסקית הוא מונח המתייחס ליכולת של ארגון להמשיך בפעילות, למרות הפרעה. תוכנית המשכיות עסקית (BCP) היא תוכנית שפותחה על ידי ארגון כדי להבטיח שהוא יוכל להמשיך לפעול במקרה של אסון טבע או חירום אחר. היא קבוצה של צעדים שנקבעו מראש שננקטו כדי למזער את ההשפעה של אסונות.

תוכנית המשכיות עסקית היא מסמך המתאר את ההליכים שהחברה תנקוט כדי למזער את ההשפעות של אסון על פעילותה. תוכנית המשכיות עסקית היא אוסף של תהליכים, נהלים ותוכניות המאפשרים לארגון להמשיך בפעילותו למרות שיבוש.

איך מתחילים?

כדאי להתחיל בזיהוי מה הכי חשוב לעסק שלנו. זה נקרא הנתיב הקריטי שלכם, והוא בדרך כלל מורכב מהפעילויות שמייצרות הכנסה.

לאחר שזיהינו את זה, עלינו לחשוב כיצד לשמור על פעילותו במקרה חירום. לדוגמה, אם אתם מוכרים מוצרים באינטרנט והאתר שלכם נופל בגלל הפסקה, ייתכן שתהיה לכם תוכנית מגירה כיצד להמשיך למכור את המוצרים האלה במצב לא מקוון.

תכנון מגירה הוא תהליך של פיתוח אסטרטגיות להתמודדות עם מצבי חירום או אירועים אחרים שעלולים לשבש את הפעילות הרגילה.

שני היבטים חשובים של המשכיות עסקית

כאשר זיהינו את הנתיב הקריטי שלנו ויצרנו עבורו תוכניות מגירה, נוכל לעבור להיבטים אחרים של תוכנית ההמשכיות העסקית שלנו: מה יקרה אם הבניין שלנו יוצף? 

על מנת להבטיח המשכיות עסקית, חשוב שיהיה צוות שחזור ומקומות אחסון גיבוי פיזיים.

1) צוות התאוששות – האנשים שאחראים להחזיר את החברה לפעולה למקרה שמשהו ישתבש. 

2) מקומות אחסון לגיבוי פיזי – היכן כדאי לאחסן את הגיבויים שלך למקרה שהמשרד שלך יוצף או ייהרס בשריפה. המיקום המשני ישמש כגיבוי למקרה שהמיקום המקורי אינו נגיש או במקרה חירום. מיקום אחסון הגיבוי ישמש כמוצא אחרון למקרה שהגיבוי של המיקום הראשי ייכשל.