חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי אסונות שעלולים לאיים על המשכיות עסקית של החברה שלך בשוק

המשכיות עסקית היא תהליך של הבטחה שארגון יכול להתאושש מאסון. זה נעשה על מנת לשמור על הליבה של פעילות העסק. ישנם שלושה סוגים של אסונות שיכולים לאיים על תוקף החברה שלך בשוק: אסונות פיזיים, אסונות סביבתיים ואסונות תפעוליים.

אסונות טבע

אסונות פיזיים כוללים סכנות טבע כמו רעידות אדמה, צונאמי, שיטפונות ושריפות. אסונות סביבתיים כוללים דליפות כימיות ותאונות גרעיניות. כשלים תפעוליים נגרמים מטעויות אנוש או כשל מערכת. כמה דוגמאות כוללות אובדן נתונים, התקפות סייבר והפסקות חשמל.

עוד אסונות שקורים מלבד אסונות טבע כגון רעידות אדמה, שריפות, שיטפונות או סופות טורנדו. אלה יכולים להיות גם אסונות מעשה ידי אדם כמו התקפות טרור, התקפות סייבר או כשלים טכנולוגיים. המשכיות עסקית היא היבט מרכזי בניהול עסק מצליח. חיוני לחברה לשמור על פעילותה ולהתאושש מאסונות.

שריפה

הסוג הראשון של אסון הוא שריפה. שריפות יכולות להיגרם מקצרים חשמליים או חיווט פגום, או שהן יכולות להיגרם מסיבות טבעיות כמו פגיעות ברק. שריפות נחשבות לרוב לסוג האסון החמור ביותר מכיוון שהן עלולות לפגוע לא רק ברכוש אלא גם באנשים ובנכסים כמו מחשבים. הסוג השני של אסון הוא נזקי מים שעלולים לקרות עקב גשמים עזים או שיטפונות. מים פוגעים לא רק בציוד אלא גם בנתונים המאוחסנים בו וכן בפריטים אחרים בבניין כמו שטיחים.

לסיכום

לסיכום, המשכיות עסקית היא היבט חשוב מאוד בכל עסק שכן לעולם אנו לא יודעים מאיפה יבוא הבלת"ם הבא שעלול להשבית את הפעילות שלנו. בדרך זו אנו יכולים לוודא שהפעילות של החברה שלך תמשיך לפעול גם אם קרא אסון כזה או אחר באיזור שלך. היכנסו לאתר של חברת הראל טכנולוגיות מידע, אשר מתמחה בפתרונות המשכיות עסקית: https://www.harel.co.il/