חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הליך בוררות הוא יעיל או נועד לסגור פינה שאין ממנה מוצא?

הרבה פעמים אתם שומעים את המושג "לסגור פינה", שמתייחס בעיקר לדברים שנועדו לסיים בזריזות סאגה מתמשכת. הליך בוררות הוא הליך שנועד לסגור פינות שאין מהן מוצא, אך במקביל עדיין לשמור על יעילות, מקצועיות ופתרונות לא מאולתרים אלא מחושבים, שקולים ושיעזרו לצדדים להמשיך בחייהם. אז מהו הליך בוררות, איך הוא יכול לעזור ולמי? הנה כמה פרטים מעניינים.

הליך בוררות – כי כל מחלוקת צריכה להגיע לכדי פתרון

כשמדברים על הליך בוררות מדברים על הליך שנועד לסיים מחלוקות שמתעוררות בין שני צדדים שקשורים אחד לשני. הצדדים האלו יכולים להיות שכנים, בני זוג, שותפים עסקיים ועוד, שברגע שעולה ביניהם ויכוח שלא ניתן לפתור באופן עצמאי – יכולים לצרף אליהם צד ג' שיקבע עבורם מה הפתרון האידיאלי.

הליך בוררות הוא הליך שבו הצדדים נפגשים עם בורר או בוררת, שתפקידם יהיה לשמוע באובייקטיביות את טענות כל אחד מהצדדים ואת דרכי הפתרון המוצעות על ידו, ובסופו של ההליך לבחור עבורם את הפתרון. הצדדים שניגשים להליך בוררות צריכים לקחת בחשבון שכל פתרון שהבוררים ימצאו לנכון לבחור בו – יהיה פתרון שאותו הם יצטרכו לכבד ולפעול על פיו.

הליך בוררות מונע הידברות שאין לה היתכנות

צדדים שלא מסוגלים לתקשר ביניהם לעולם לא יוכלו להגיע לפתרון בכוחות עצמם. צדדים ששומרים על ערוץ תקשורת פתוח יוכלו בהחלט להיעזר בהליכי יישוב סכסוכים כמו משא ומתן או גישור, אבל עבור צדדים שלא מצליחים לדבר ביניהם בצורה מכובדת – הליך בוררות הוא בהחלט האידיאלי ביותר.

על מנת לקבל הליך בוררות מקצועי ומהימן תוכלו לפנות למרכז הישראלי לגישור ובוררות, ולקבל מענה מטעם בוררים מקצועיים, מנוסים ואמינים בכל תחום שהוא.